U bent hier: Nieuws & referenties » Facebook quiz voor CHEF

Wat houdt me bezig

Facebook quiz voor CHEF

Focus = naambekendheid en extra inschrijvingen 2 oktober 2017

CHEF17 - een gastonomisch event voor de professionals werd na 5 jaar door Kortrijk Xpo geherlanceerd en diende voor mij als testcase 'het inzetten van online marketing voor exposantenwerving'. Best een nieuwe aanpak gezien we tot dan vooral ons richtten op bezoekerswerving. 

Het idee achter de campagne was om de deelnemers in te zetten als ambassadeurs door hen in de kijker te zetten en gepersonaliseerd marketingmateriaal te bezorgen.

Na marktonderzoek bleek dat vooral de kanalen Facebook en Instagram het meest geschikt waren.

Resultaat: het was zeker niet zo dat de aanmeldingen spontaan kwamen aangewaaid, maar de sales merkte wel dat het event al veel vroeger dan normaal sterker in de markt stond. Er werd met andere woorden door de sector al vollop over het event gesproken voor onze eigen campagnes van start gingen.

Voor de bezoekerswerving maakte ik een Facebook quiz. Na online registratie werden de bezoekers uitgenodigd om via een korte quiz te bepalen welk type Chef zij zijn. Deze resultaten werden volop gedeeld, en deze link verwees op zijn beurt terug naar de registratie. 

terug naar overzicht