U bent hier: Nieuws & referenties » Monitoring rapport Aspiravi

Wat houdt me bezig

Monitoring rapport Aspiravi

5 augustus 2016

Een dilemma bij Aspiravi: kunnen wij iets doen met Social Media?

De reflex van een online marketeer is om meteen volmondig 'JA' te antwoorden, maar hun reserves zijn misschien wel terecht; als bouwer van windturbines in nabijheid van woonwijken laten zij regelmatig heel wat stof opwaaien (pun intended) en vrezen ze dus online te vaak kritiek te moeten slikken.

Een uitgebreid marktonderzoek lag dus aan de basis van dit rapport:

  • wat doet de concurrentie
  • krijgen zij online veel tegenwind (nogmaals pun intended)
  • wordt er online veel over aspiravi gepraat
  • wat doen de actiegroepen online

Na een 2-tal weken grondige monitoring via Obi4Wan kon ik een uitgebreid rapport, met antwoord op al die vragen, voorstellen bij Aspiravi.

Naast de bevindingen stonden er in het rapport ook aanbevelingen, bijvoorbeeld om via een blog toch een deel van het verhaal te kunnen brengen. En verder om de reeds bestaande Linkedin pagina verder uit te bouwen en als communicatie middel in te zetten. 

Benieuwd waar ze mee aan de slag gaan ;)

 

 

Voorstelling social media rapport. Winderig bezoekje 🌪#likewize #aspiravi

Een foto die is geplaatst door Liselotte Casteur (@lcasteur) op4 Aug 2016 om 12:56 PDT

terug naar overzicht