Een dilemma bij Aspiravi: kunnen wij iets doen met Social Media?
De reflex van een online marketeer is om meteen volmondig 'JA' te antwoorden, maar hun reserves zijn misschien wel terecht; als bouwer van windturbines in nabijheid van woonwijken laten zij regelmatig heel wat stof opwaaien (pun intended) en vrezen ze dus online te vaak kritiek te moeten slikken.
Een uitgebreid marktonderzoek lag dus aan de basis van dit rapport:
- wat doet de concurrentie
- krijgen zij online veel tegenwind (nogmaals pun intended)
- wordt er online veel over aspiravi gepraat
- wat doen de actiegroepen online
Na een 2-tal weken grondige monitoring via Obi4Wan kon ik een uitgebreid rapport, met antwoord op al die vragen, voorstellen bij Aspiravi.
Naast de bevindingen stonden er in het rapport ook aanbevelingen, bijvoorbeeld om via een blog toch een deel van het verhaal te kunnen brengen. En verder om de reeds bestaande Linkedin pagina verder uit te bouwen en als communicatie middel in te zetten.
Benieuwd waar ze mee aan de slag gaan ;)