
Als leverancier van honingraat panelen moet Beelite zich op een internationale markt wagen. Dit zusterbedrijf van Europal bestaat al een tijdje, maar staat nu voor een stroomversnelling. Ik werd door de manager Kristof Hots gecontacteerd net voor hun deelname als sponsor aan het STIMA marketing congres met de vraag om een campagne mee uit te werken waarbij ze het marketing publiek beter bereiken.
In eerste fase was dit dus de prioriteit, voor STIMAC lieten we de Beelite partytafels met een 3-tal hippe trends bedrukken. Via diverse call2action werden de aanwezigen gevraagd om een foto van hun favoriete tafel te posten op twitter met vermelding van de @beelite_eu account, de 20 tweets met de meeste interactie wonnen hun favoriete tafeltje.
Na STIMAC werd het tijd om de globale online marketing aan te pakken. De bestaande website werd zo grondig mogelijk herzien en geoptimaliseerd in de 5 talen, social media kanalen werden opgestart, en via online monitoring volgen we de vermeldingen van (potentiële) klanten die interessant kunnen zijn voor Beelte.
Na optimalisatie van de website werd een adwords campagne (NL, DE en EN) opgzet om op zeer gerichte zoekwoorden bezoekers naar de Beelite website te sturen.
Kortom: met minieme aanpassen en beperkte budgetten werd Beelite internationaal sterker geprofileerd.