Dolce is een prestigieus magazine dat zich richt naar de internationale community van foodies en liefhebbers van fijne Belgische gastronomie. Op vraag van de zaakvoerders Ilse & Jan werd er een grondige screening gemaakt van al hun online inspanningen. De website, de nieuwsbrieven, de blog en alle online kanalen werden onder de loep genomen. Deze screening resulteerde in een lijvig rapport met bevindingen en aanbevelingen. De focus van de aan te pakken punten lagen op SEO en reach. Ook was er een duidelijke nood om de kanalen meer op elkaar af te stemmen (herkenbaarheid, pitch) en veel meer call2action te genereren.
In 1 praktische workshop bespraken we de resultaten van het rapport en werden de nodige aanpassingen gemaakt. Hetzij ter plaatse, hetzij door de webbouwer.
Jan en Ilse kregen de nodige tips en inzichten om zelf de touwtjes in handen te nemen en de online kanalen strategischer en bewuster in te zetten. In een 2e sessie gaan we gerichte montitoring opzetten via Hootsuite en het gebruik van een content kalender implementeren.

Geen lange termijn opdracht dus, maar een intensieve onderdompeling in de wereld van Online Marketing en Social Media.
Veel succes en plezier ermee Jan & Ilse!