Ine Reyntjens (schoonheidsinstituut en webshop) voelde dat ze bleven steken in hun online marketing. Niet zozeer de afspraken in het instituut, dan wel het aanbrengen van de producten zowel ter plaatse als via de webshop.
In een eerste gesprek bleek al snel dat ze niet echt hadden nagedacht over hun strategie en doelstelling bij het inzetten van Social Media. Een fout die wel vaker gemaakt wordt. In eerste instantie gaf ik hen de tip om al het mogelijke te doen om alles meetbaar te maken. Google Analytics (doelen, gebeurtenissen), Adwords te koppelen aan Google Analytics en grondig aan hun SEO te werken.
Op vlak van Social Media (voornamelijk Facebook) gaf ik hen de raad om persoonlijker te worden. Meer eigen foto's van de mensen en het instituut, eventueel gekoppeld aan acties waarbij klanten gevraagd worden om in te checken of te taggen. Ook stonden we even kort stil bij het gericht segmenteren op de Facebook advertenties.
In 2 sessies van 2-3 uur waren Kris en Ine klaar om zelf enthousiast aan de slag te gaan. En met resultaat! Op enkele maanden tijd groeide de Facebook pagina aan met
De Facebook posts kregen voordien een maximum van 5-10 likes, na enkele maanden (oktober 2015) zie ik dit oplopen tot makkelijk 100 likes. Trotse coach!